Resumen:
En este trabajo les compartiré lo que construí acerca de este tema; Es una teoría de aprendizaje que describe las formas de razonamiento de los estudiantes en la geometría, sus autores son los esposos Pierre y Dina Van Hiele.
Primero que nada se explicara como se da la evolución del razonamiento geométrico en los estudiantes en cuatro niveles que designan los autores, estos niveles traen consigo algunas consideraciones que deben de tener en cuenta los docentes si desean fundamentar sus clases con este modelo. Después nos mencionan los autores una secuencia cíclica para que nosotros como profesores ayudemos a nuestros alumnos a progresar de un nivel a otro, en esta cabe recalcar que las fases son las mismas para cada nivel, lo que las diferencia son los contenidos matemáticos, el lenguaje empleado y la forma de resolver problemas, a pesar de esto como se menciona es un ciclo que se debe seguir su curso en cada nivel para pasar al siguiente.
De manera que este modelo es una orientación para nosotros como futuros docentes en cuanto a nuestras clases que involucren la geometría y podamos estar cada vez mas informados acerca de como es la evolución de los alumnos en esta rama de las matemáticas.
Abstrac:
In this video I will share what I have investigated about this topic; It is a learning theory that describes the forms of reasoning of students in geometry, the authors are husbands Pierre Van Hiele and Dina.
First of all I will explain how happen the evolution of geometric reasoning in students develolpment in four levels that designate the authors, these levels bring some considerations to take into account if teachers want to base their classes on this model. Then, the authors mentioned us a cyclic sequence that we as teachers can use to help our students to progress from one level to another, it is important to emphasize that the phases are the same for each level, the differences are in the mathematical content, language employee and the ways to solve problems, although as mentioned this is a cycle that must take its course in each level in order to get the next one.
So this model that works as a guidance for us as future teachers in our classes that involve geometry and can be increasingly informed about the development of the students in this mathematics branch.
Mapa conceptual:
hey do you know English?
ResponderEliminarIf you could do a favour can you translate this concept map into english.
It would be a great help and also indicate the source from which you have taken or mention if you have created the map by yourself.
Thanks